
Renault, Elektrikli Araç Sektöründe İddalı
2006 yılından itibaren 40 yılı aşkın sektörel deneyim ile, Türkiye’nin en çok satan lider markası Renault ve müşteri tercihlerinde önemli yeri olan Dacia markasının bayiliğini yapan Koçaslanlar Motorlu Araçlar’ın Genel Müdürü Didem Aras, otomotiv sektöründe elektrikli araçların her geçen gün daha büyük bir kitleye ulaştığından ve Renault ile Dacia markalarının bu dönüşümde oldukça büyük bir yer sahibi olduğundan bahsetti. Piyasaya sunmuş olduğu yeni modeller ile Renault ve Dacia’nın sektöre yön verdiğini söyleyen Aras, sektörün büyümesi ile elektrikli araçların kısa süre içerisinde daha çok kişiye ulaşacağını ifade etti.Elektrikli otomobil dönüşümünün tahminlerden çok daha hızlı gerçekleştiğini vurgulayan Koçaslanlar Motorlu Araçlar Genel Müdürü Didem Aras, “Bir yanda fosil yakıt kaynaklarının hızla azalması, diğer yanda küresel ısınmanın gitgide daha vahim hale gelen sonuçları endüstride ve özellikle de ulaşımda yeni nesil elektrikli araçlara olan yönelimin hız kazanması gerektiğini gösteriyor.
Gerek Avrupa Birliği kapsamında gerek kıtada yer alan ülkelerin ulusal stratejileri doğrultusunda, elektrikli araç kullanımının yaygınlaşması için hem tüketicilere hem de otomobil üreticilerine pek çok teşvik sunulması, bilhassa Avrupa Komisyonu’nun bu konuda yaptığı makro boyutlu çalışmalar, tüm dünyaya örnek olacak nitelikte. Komisyonun özellikle de Sürdürülebilir ve Akıllı Ulaşım Stratejisi adlı çalışması, elektrikli otomobillerin üretimi ve kullanımına yönelik kayda değer hedefler içeriyor.” dedi.
“RENAULT VE DACİA, SEKTÖRÜN ÖNCÜLERİNDEN”
Aras, “Renault ve Dacia, bu küresel çapta yaşanan elektrikli araç dönüşümünde erken adımlar atarak AR-GE çalışmalarına büyük yatırımlar yaparak sektörün öncülerinden biri olmuş durumda. Renault’un 2030’a gelindiğinde Avrupa’da sadece elektrikli otomobil satacak olmasına yönelik alınan karar ve bu güne kadar üretmiş olduğu elektrikli araçların yüksek başarıya ulaşmış olması, markanın bu konuda ne kadar ciddi olduğunun açık bir göstergesi olmuş durumda. Aynı zamanda 2025 yılına kadar 10 yeni elektrikli aracı piyasaya sunma ve 2030 yılına kadar modellerinin yüzde 90’ını tamamen elektrikli araçların oluşturacağına dair hedefler, Renault ve Dacia’nın elektrikli otomobil piyasasında daha köklü bir yer edineceğinin göstergeleri.” şeklinde konuştu.